The kings speech! <3

3. The kings speech
Beskrivining: Den här filmen handlar om hertigen "Bertie". (som han kallas av sin familj) Bertie har sedan har var 4-5 år haft problem med stammning, och hans pappa (kungen) har alltid försökt bota honom med en massa läkare. Men ingen har varit till någon nytta. Hans fru börjar bli desperat på en lösning när det visar sig att Bertie kanske kommer bli kung och därmed måste prata offentligt i en massa tillställningar. Hon går därför till en betydligt mindre exlusiv tal-läkare, som genast får Bertie att förbättras.
Den här filmen får betyget: 5 av 5 "stjärnor"! För den är djup, vacker, gripande och lite rolig.
(Åldersgräns enligt "bion" barntilllåten)
The kings speech
Beskrivining: Den här filmen handlar om hertigen "Bertie". (som han kallas av sin familj) Bertie har sedan har var 4-5 år haft problem med stammning, och hans pappa (kungen) har alltid försökt bota honom med en massa läkare. Men ingen har varit till någon nytta. Hans fru börjar bli desperat på en lösning när det visar sig att Bertie kanske kommer bli kung och därmed måste prata offentligt i en massa tillställningar. Hon går därför till en betydligt mindre exlusiv tal-läkare, som genast får Bertie att förbättras.
Den här filmen får betyget: 5 av 5 "stjärnor"! För den är djup, vacker, gripande och lite rolig.
(Åldersgräns enligt "bion" barntilllåten)
Förlåt att jag bara ger 4 av 5 och 5 av 5 "stjärnor".. Men jag går helt enklet bara på bra filmer! :D
Och anledningen till att jag inte har gjort någon bokrecension är att jag har läst Så länge vi båda andas på engelska och jag är inte världsbäst på engelska. Men snart har jag läst ut "Fjorton år till salu" ;)

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback